čtvrtek 8. února 2018

Egypt - jazyková bariéra

Je zbytečné to dále prodlužovat. Ukrajinky přijely dvě, jedné jsem měla dát přes hubu jen, co jsem ji poprvé uviděla a věci by byly v budoucnu možná lepší. Jen teď když si vzpomenu na její obličej, hlas, debilní culíček na hlavě a párátko neustále v puse, mám chuť jet na Ukrajinu ji jednu vlepit. Osobně mi nic neudělala, ale prostě to byla kráva. Takže Vika a Ksusha. Ksusha byla celkem v pohodě ale s tou arogantní mařenou se bavit nedalo již od začátku. Žila v domnění, že je princezna nebo co. A já bohužel takový názor neměla, takže vznikaly rozepře. Prostě nenávist na první pohled.




Na hotelu mě ubytovali s další Ukrajinkou Vladou. Vlada mi byla ze začátku celkem sympatická, ale dost významný problém nám způsobovala jazyková bariéra. Ona neuměla anglicky a já rusky. Postupem času jsme tento problém zdánlivě vyřešily a já rozuměla téměř všechno rusky a ona se naučila základy angličtiny. Ačkoliv „you go beach me“ mi začalo jistě a pomalu vymývat mozek.

Dojely jsme na hotel pozdě v noci, a když jsem si ráno vybalovala věci, ona už na pokoji nebyla. Chtěla jsem se jí zeptat, kterou skříň si můžu vzít, protože v té, co vypadala, jakože pro mě, byly stále nějaké věci. Přišel nás přivítat náš šéf, Chicko. Plešatý, malý, se zlomeným předním zubem, arogantní, no prostě debil. Vysvětlil mi, že ta holka, co tady byla přede mnou, dostala 5 minut na to, aby odešla z hotelu, tak si nestihla úplně všechno zabalit. Aha. Slečna dělala dětskou animátorku a večer na to prý zapomínala a opilá v mini sukni na podpatcích v rodičích nevzbuzovala moc důvěry. Jo a já budu místo ní, s dětmi.


Když jsem se dozvěděla, že budu hlídat děti, nevěděla jsem, jestli se mám smát nebo brečet. Rozmyslela jsem si au-pair, protože nemám moc vřelý vztah k dětem a nakonec s nimi stejně budu?  Začátky byly těžké, Chicko ze mě dělal idiota a měl na každého hrozně přehnané nároky. Třeba když demonstroval jak moc se musíš usmívat. To bylo, vzhledem k absenci jeho předního zubu, dosti komické... Děti v dětském koutku mi převážně nerozuměly, takže bylo téměř nemožné s nimi vykonávat nějakou aktivitu. Ukrajinky se bavily mezi sebou a Egypťani zase mezi sebou. Byla jsem tam sama.


Patrik, na kterého jsem spoléhala, odešel do jiného hotelu, který byl ale kousíček od toho našeho. Řekl, že pokud budu chtít, domluví mi to tam u něho. Lepší přístup, lepší peníze. Jednou, když měl Chicko opět svůj den a řval na Vladu, že ona je pro něj jen kus hovna a že má její pas, takže si s ní může dělat, co chce, už jsem to nevydržela a řekla mu, že takhle s ní ani s nikým z nás jednat nemůže. A to byla hrůza. Všichni se ho báli a navíc oni ženy tak celkově vůbec neuznávali, takže jsem neměla nárok na svůj vlastní názor a už vůbec ne mu odporovat. Já naštěstí svůj pas měla u sebe, protože jsem jako občan EU měla jisté výhody, díky Bohu. Ale doufala jsem, že mě vyhodí nebo nechá odejít. Chtěla jsem za Patrikem, ale ten hajzl to věděl a nepustil mě.
Jediná moje spřízněná duše tady, byla Petra. Peťa pracovala pro hotel jako česká delegátka, znala jsem ji už z doby, kdy jsme tady byli s Milošem na dovolené. Všechno mi vysvětlila, co a jak chodí. Později se mi to hodilo, srala jsem na Chicka i Viku, usmívala jsem se na lidi a měla jsem hroznou výhodu, že jich bylo hodně z Česka, takže si mě oblíbili. A o to šlo. Aby si tě lidi oblíbili a napsali recenzi na tripadvisor. To si Chicko kontroloval a když se tam začalo objevovat mé jméno, začal mě mít rád.

Každý večer jsem dělala minidisco pro děti. Ze začátku to byl boj, protože mě ho učila právě princezna Vika. Samozřejmě její program byl celý rusky včetně ruských písniček. Věřte tomu, že kdyby písnička kolo, kolo mlýnský nebyla taková nuda, tak ho do toho programu s chutí zapojím. Na protest. Na můj popud jsme přidali alespoň jednu německou a další anglické písničky. Děcka byly převážně z Česka, Holandska, Německa a Ruska. Ale Holanďani uměli anglicky už od mala nebo jsem jim trochu málo rozuměla i po jejich, protože je to germánský jazyk, přišlo mi to podobné jako Němčina.


Prostě chce to čas, ale naučíš se rozumět komukoliv. Teda co se arabštiny týče, na to asi potřebuješ více času než 3 měsíce ale slovíčka, které slyšíš denně, se naučíš. (Včetně miláčka a č*ráka.) Zajímavé zkušenosti s jazykovou bariérou mám s Poláky. Slyšela jsem na pláži Češtinu, tak jsem se za nimi šla seznámit. Začala jsem intuitivně česky, ale po chvíli jsem si všimla, že na mě divně hledí a v tu chvíli mi to došlo.
Byli to mlaďoši a od rána pili vodku po 2 deci, takže na oběd už bývali hodně ve šrotu. To jim ale nebránilo, aby večer jeli nanovo. Jednou večer jsem s českými důchodci hrála kostky a přišli moji kámoši z Polska, jak jinak než dost pod vlivem. Ptali se mě, kde jsem byla a že mě celý den „šukali na pláži“. Babičky, kterým jsem ten večer dělala společnost, málem omdlely. Klukům řekla, že za nimi dojdu později a popovídáme si. Dámám jsem se omluvila a vysvětlila jim, že kluci jsou z Polska. Společně jsme se této slovní hříčce zasmály a já šla vzniklou situaci vysvětlit i našim sousedům.

Bavili jsme se spolu česko-polsko-anglicky. Říkám: „Aleksy, až přijedeš do Česka, neměl bys někomu říkat, že šukáš jeho matku…“ Samozřejmě se všichni divili proč, tak jsem jim řekla, že to slovo znamená v češtině úplně něco jiného. Po prozrazení tohoto tajemství se vylilo několik pohárů vodky a někdo spadl smíchy pod stůl. Aleksy se ještě jednou ujistil, zda to správně pochopil. „Takže když řeknu že, jsem šukal Iwo, znamená to, že…“ „Ano Aleksy, chápeš to dobře. „ Párkrát do výkřiků smíchu padlo ja pierdole, chuju a pak už se všichni jen šukali nad dalšími litry vodky.
Ale není pravda, že by se tímto způsobem opíjeli jen Rusáci a Poláci. Ani Češi nezaháleli. Každou středu jsme měli na terase u bazénu živou kapelu a dva zpěváky. (Pán vypadal jako arabská verze mladšího Karla Gotta.) Představte si tu romantiku - teplý vánek z pláže, dobré víno v ruce, terasa osvětlena malými světýlky. Postarší páry pohybující se na parketu do rytmu hudby. Když v tom se ozve hrozný řev a mezi židlemi, přes parket proběhnou dva nazí chlapi. Byli celkem dost opilí, takže se s nimi vedení nemohlo domluvit. „Deniso, pojď jim říct česky, že tady nemůžou běhat nazí.“

Chlapům jsem domluvila a s mým koledou Sisquem jsme je doprovodili na pokoj. Na druhý den se mi přišli omluvit. Mě to osobně dost pobavilo, zejména ty vyděšené výrazy důchodců. Dali jsme se tedy do řeči, jeden z nich byl chirurg. Těžko uvěřitelné, ale prostě když máš namáhavou práci, můžeš si dovolit na dovolené vypnout. To se dá pochopit, ne?


Jazyková bariéra

Žádné komentáře:

Okomentovat

Pověsti české

Začala jsem pracovat v celkem fajn firmě. Mému nástupu předcházelo důkladné výběrové řízení, jehož součástí bylo například namalovat zvíře. ...