pondělí 18. března 2019

USA 161/365 Čenglicky snadno a rychle- lekce I.

Věci kolem se začali srát. Klasický dominoefekt – kdy se postupně sere všechno. Moje mentální a psychické zdraví je již nezvratně pryč a čekám na schválení pobytu v psychiatrické léčebně v KM. Ale snažím se uchylovat se k těm věcem, co mě dělají radost. A jediná „věc“ tady, která mi dělá radost je Mitch. Mitch, který se snaží naučit mluvit česky. Začali jsme jednoduchými frázemi jako „dobré ráno“. Věta, která se může zdát jako jednoduchá a základní, avšak zdání klame.

PROČ v češtině používáme samé R a K, vztekal se.
DobRé Ráno, lámal si jazyk a ptal se mě, jestli zní jak idiot.
Haha. Ano.

Pak přišla fráze „dobrý den“.
PROČ je dobré rano a proč dobrý den?! Nervy.
Denis, profesionální češtin „Protože například, stůl je kluk, a židle je holka, takže den je taky kluk proto je dobrý.“.
Mitchův výraz, který mluvil za vše. „Jo jasný, stůl je kluk, to dává smysl..“

Takže dobrý můžu vyslovovat jako ten sýr? Brie?
Ummm okay.


Poslední tečkou této lekce českého jazyka byla fráze „dobrou noc“.
Padly nějaké ty americké výrazy začínající na písmeno F.
Dobré, dobrý dobrou?! PROČ?

Můžu místo noc říkat nuts? Dobrou nuts? (Nuts český překlad ořechy, KOULE.)
Já, hlavu v dlaních, česky říkám něco o prdeli.
„Yeah babe, dobrou nuts sounds great.“




Žádné komentáře:

Okomentovat

Pověsti české

Začala jsem pracovat v celkem fajn firmě. Mému nástupu předcházelo důkladné výběrové řízení, jehož součástí bylo například namalovat zvíře. ...